Vi.be, podia en media: samen sterk voor jong talent

Poppunts online kansenplatform vi.be – waarop bands en dj’s op zoek gaan naar speel- en mediakansen, en organisatoren nieuw muziektalent ontdekken – is on a roll. Sinds de herlancering – amper 2,5 jaar geleden – vonden meer dan 10.000 bands, dj’s, producers en solo-artiesten de weg naar het platform. Samen met 279 organisatoren en media creëerde vi.be welgeteld 2665 shows, 452 keer airplay én 368 reviews. En alsof dat allemaal nog niet indrukwekkend genoeg is, bereikte het platform vorige week nog twee nieuwe mijlpalen. Niet alleen werd de 500ste campagne gelanceerd, maar kreeg ook de 1500ste artiest een kans dankzij vi.be.

2016 - 04 - 20 vibecijfers

Vi.be is een grote online vijver van vers muzikaal talent. Media zoals Radio 1, Klara, MNM, Fuzz Magazine, daMusic of Enola, clubs of festivals als Het Depot, Forty Five, Democrazy, Lokerse Feesten, Ancienne Belgique, Muziekodroom, De Kreun of Tomorrowland, en contests als Studio Brussels De Nieuwe Lichting en Humo’s Rock Rally vissen op vi.be naar nieuw talent. Voor artiesten vormt vi.be dan weer de ideale toegangspoort naar podia en media. Onder andere Warhola, Amatorski, Woodie Smalls, Douglas Firs, Intergalactic Lovers, Sleepers’ Reign, Raving George, Compact Disk Dummies, School Is Cool, Raketkanon en SX bemachtigden ooit via vi.be – vaak hun eerste – airplay of speelkansen.

Waar vroeger artiesten tonnen demo’s moesten opsturen, en organisatoren en media overspoeld werden door nieuwe muziek, stroomlijnt vi.be dat proces voor beide partijen op een efficiënte manier. Safe to say dat vi.be zo samen met die 279 clubs, events, festivals, muziekwedstrijden, cafés, culturele centra, jeugdhuizen, tv- en radiozenders, magazines en webzines intussen een fameuze steen heeft bijgedragen aan het Vlaamse muzieklandschap. En elke dag vinden steeds meer lokale, regionale en nationale organisatoren én artiesten de weg naar vi.be. Wordt vervolgd….